5 مه 2023- دیابت نوع 2 و پیش دیابت بیماری هایی هستند که بار عمده ی سلامت عمومی در میان بزرگسالان را ایجاد می کنند و اسپانیایی‌ها و لاتین تبارها در ایالات متحده در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. اکنون، محققان کالج پزشکی بیلور، تأثیر مصرف آووکادو را بر شانس ابتلا به دیابت نوع 2 بررسی کردند. یافته های آنها در مجله دیابت ملیتوس منتشر شد.

دکتر الکسیس وود، استادیار اطفال و تغذیه در مرکز تحقیقات تغذیه کودکان USDA/ARS در بیلور و بیمارستان کودکان تگزاس، گفت: رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، موثرترین تغییر در شیوه زندگی برای مدیریت و پیشگیری از دیابت نوع 2 است. من علاقه مند به شناسایی غذاهای محبوبی هستم که می توانند در رژیم غذایی به سادگی گنجانده شوند.

با استفاده از مجموعه داده‌های موجود از جمعیت بزرگی از بزرگسالان اسپانیایی تبار در سراسر آمریکا، شرکت‌کنندگان در تحقیق بر اساس گزارش‌هایی از آنچه در دو روز معمولی خورده‌اند، به عنوان مصرف‌ کنندگان آووکادو و غیرمصرف کنندگان طبقه‌بندی شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا تمام غذاها و نوشیدنی های مصرف شده در 24 ساعت گذشته، از جمله نحوه ی تهیه این غذاها را برای دو روز معمولی با کمک یک متخصص تغذیه، به یاد آورده و ثبت کنند.

هدف متخصص تغذیه کمک به شرکت کننده در دقت بیشتر، ترغیب آنها به یادآوری غذاهای فراموش شده و به دست آوردن توضیحات دقیق تر از نحوه ی خرید و تهیه غذاها بود. آنها ارتباط مصرف آووکادو را با ابتلای شرکت کنندگان به دیابت نوع 2 طی یک دوره پیگیری شش ساله تخمین زده و دریافتند که مصرف آووکادو با کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در طی شش سال مرتبط است.

محققان فکر می کنند که محتوای چربی نسبتاً بالای آووکادو، استفاده از آن را به عنوان یک غذای سالم برای پیشگیری از دیابت نوع 2 کاهش داده است، زیرا انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند برای مدیریت یا پیشگیری از دیابت نوع 2، تمام چربی‌های رژیم غذایی خود را کاهش دهید. این مطالعه نشان داد که مصرف آووکادو در رژیم غذایی روزانه شما در سطوح مصرف معمولی معقول است، حتی اگر تمرکز اصلی رژیم غذایی شما کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.

دکتر وود گفت: گام بعدی، درک مکانیسم‌های ارتباط آووکادو و کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 است. ما اکنون در حال انجام مطالعاتی هستیم که به ما کمک می‌کند، این یافته‌ها را شخصی سازی کنیم، با درک اینکه افراد مختلف در زیرگروه‌های مختلف چگونه آووکادو را مصرف می‌ کنند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2023-04-uncover-effects-avocado-diabetes.html